Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Comissió de Normativa

DECRET LLEI 12/2020, de 10 d'abril, pel qual s'adopten mesures pressupostàries, en relació amb el Sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya, en l'àmbit tributari i en l'estructura de l'Administració de la Generalitat, per pal·liar els efectes de la pandèmia generada per la COVID-19. (DOGC del 11 d’abril de 2020).

18/05/2020
Entrada en vigor: 11.04.2020

S’adopten mesures determinades per pal·liar els efectes de la pandèmia generada per la COVID-19.

En particular i, entre d’altres:

-mesures pressupostàries amb l'ampliació de crèdits al Fons de Contingència per atendre despesa derivada de la COVID-19, com a mesura temporal i que es prolongarà fins als dos mesos següents a l'aixecament de l'estat d'alarma.

-mesures del Sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya: s’adopten mesures adreçades a dotar d'estabilitat econòmica a les organitzacions subjectes a concert sanitari o contracte.

-mesures de caràcter tributari: la no aplicació en el cànon de l’aigua repercutit per les entitats subministradores en les seves factures o en el liquidat directament per l'Agencia Catalana de l'Aigua corresponents a consums dels mesos d'abril a desembre de 2020, en determinats casos

-mesures sobre l'estructura de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, atribuint al Departament de Salut les competències que la normativa vigent atribueix a l'Administració de la Generalitat en l’àmbit dels centres residencials de la gent gran, i  s'adscriu la Direcció General de l'Autonomia Personal i la Discapacitat, fins ara adscrita al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, mitjançant la secretaria d'Afers Socials i Famílies, al Departament de Salut, sota la direcció del conseller o consellera. S'estableixen, amb caràcter ampli i no limitatiu, les facultats que pot desplegar el Departament de Salut en exercici d'aquesta nova funció directiva i de coordinació, així com la funció inspectora sobre els centres residencials. També s'estableixen mesures de cooperació amb els ens locals de Catalunya per dur a terme a executar els actes d'intervenció administrativa que, a l'empara de la normativa amunt esmentada, es puguin adoptar davant la situació d'una o unes determinades residències. Finalment, es concreten les obligacions de subministrament d'informació a complir per part de les residències, amb independència de la seva titularitat pública o privada.

 

[LLEIS APROVADES PARLAMENT DE CATALUNYA]

 

https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=872172&language=ca_ES

Contactes

    • Departaments i Comissions de l'ICAB  
    Comissió Normativa
    c/ Mallorca, 283
    08037 Barcelona, Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5302