Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Servei d'Atenció Col·legial

Servei d'Ocupació i Orientació Professional (SOOP) de l'ICAB

14/09/2015
L'Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ofereix el portal d’Ocupació i Orientació Professional (SOOP) amb l’objectiu de recopilar tots els serveis relacionats amb el mercat laboral i l’emprenedoria. Consulta'l!
Servei d'Ocupació i Orientació Professional (SOOP) de l'ICAB

Aquest servei té com a finalitat interactuar entre aquells professionals del Dret interessats en la recerca d'ocupació i entre els despatxos d’advocats i altres entitats que necessiten contractar-los, així com oferir les eines i l’acompanyament que ajudin en la creació i consolidació del seu despatx professional.

Té quatre vessants: l’orientació professional, la selecció de candidats/es, la borsa de treball en línia i l’emprenedoria.

>>> ACCÉS AL SERVEI D’OCUPACIÓ I ORIENTACIÓ  PROFESSIONAL  http://www.icab.cat/borsa

Orientació Professional

Aquest servei, pensat per als candidats i candidates, té com a objectiu principal ajudar a la inserció laboral, amb consells, entre d’altres, sobre com fer un currículum vitae, com afrontar amb èxit una entrevista. En definitiva, dóna suport en el procés de cerca o canvi de feina.

Selecció de candidats i candidates

El Servei d'Ocupació i Orientació Professional s'ocupa de fer el procés de selecció d’estudiants o recent llicenciats/des, exclusivament per a despatxos d’advocats. Es realitzen tant entrevistes amb l'entitat per definir exactament les necessitats i el perfil del candidat/a com proves psicotècniques i entrevistes personals amb els candidats/es. Per consultar el cost del servei cal contactar amb el Servei d’Ocupació i Orientació Professional.

Dades d’ús

Durant l’any 2015 es van publicar 1.280 ofertes de feina.

Borsa de Treball

La Borsa de Treball en línia és el portal encaminat a interactuar les ofertes i demandes d’ocupació dins del món jurídic i en ella trobaràs els avantatges següents:

  • Ofertes ordenades per col·lectius. Col·legiats/des, estudiants de Dret, llicenciats/des o graduats/des en Dret i secretariat jurídic i altres.
  • Possibilitat d'inserir el CV personalitzat per a cada oferta.
  • Les entitats oferents d'ocupació reben comunicacions electròniques quan hi ha candidats/es inscrits/es.
  • Serveis de valor afegit per als candidats/es. Com fer una carta de presentació i un CV, com encarar una entrevista, accés a l’Administració Pública, etc.
  • Diferents modalitats de gestió de les ofertes.
  • Rebre tots el CV dels candidats/es que s’inscriuen.
  • Preselecció dels candidats/es que s'ajustin al perfil. A més de rebre els CV dels candidats/es que s'inscriuen a l’oferta, els tècnics de la Borsa de Treball realitzaran una recerca de candidats/es i s'enviaran a l'entitat aquells que s'ajustin al perfil de l'oferta.

Entitats

El Servei d’Ocupació i Orientació Professional pretén donar resposta a totes les necessitats laborals de l’entorn jurídic. Per això disposa d’una Borsa de Treball que permet accedir, de manera fàcil i còmoda, a perfils d’estudiants de Dret, recent llicenciats/des o graduats/des, col·legiats/des amb diferent especialització i experiència i, secretariat jurídic i altres.

En aquestes pàgines trobaràs informació sobre:

  • El formulari per donar-se d’alta i publicar una oferta.
  • Les diferents modalitats de gestió de l’oferta que li ofereix el SOOP (Rebre tots els CV dels candidats/es que s’inscriuen, preselecció dels candidats/es que s’ajustin al perfil, realització del procés de selecció júnior exclusiu per a despatxos d’advocats).
  • Directori. És una eina de recerca automàtica de candidats/es que poden utilitzar els despatxos i les entitats inscrites en la nostra Borsa de Treball per tal de localitzar el CV directament.

Per donar-se d’alta i publicar una oferta:

Entrar a www.icab.cat/borsa> accedir a la Borsa de Treball> Entitats> Serveis> Publicar Oferta> Ofertes de treball
 
Candidats/es

La Borsa de Treball de l’ICAB t’ofereix diferents possibilitats per incorporar-te al mercat laboral adequades a la teva situació i experiència.

En aquestes pàgines hi trobaràs la següent informació:

  • El formulari per donar-te d’alta a l’aplicació.
  • Les ofertes de què disposes en funció del col·lectiu al qual pertanys (estudiant, llicenciat/da o graduat/da, col·legiat/da o secretariat jurídic i altres).
  • Consells i models per fer la carta de presentació i el teu CV.
  • Consells per encarar amb èxit una entrevista de treball.
  • Recursos útils si estàs interessat/da en treballar en l’Administració Pública, a l’estranger, a organitzacions internacionals o si prefereixes un treball solidari.
  • Directori. Si vols que els despatxos i les entitats puguin veure el teu currículum pots apuntar-te al directori. És la millor opció quan necessites feina urgent i a més a més d’inscriure’t a les ofertes també t’interessa que puguin veure el teu CV el màxim nombre d’entitats.

Accedir i donar-se d’alta:

Entrar a www.icab.cat/borsa> Accedir a la Borsa de Treball> Candidats/es> Borsa de Treball > Alta.

Emprenedoria

S’han posat en marxa una sèrie d’iniciatives emprenedores per tal de donar suport i acompanyament a les persones que vulgueu iniciar l’activitat per compte propi. Abans d’iniciar un projecte, s’ha d’analitzar, fer el pla d’empresa i saber les qüestions que s’han de tenir en compte a l’hora de posar-lo en marxa. Per això, des del SOOP us oferim informació i orientació, assessorament, formació i acompanyament en la creació i consolidació del vostre propi negoci. Aquest assessorament es complementa ambcàpsules formatives sobre: models de negoci, aspectes jurídics i fiscals, màrqueting, tècniques per arribar al client, traspàs de negoci...

L’ICAB forma part de la xarxa Catalunya Emprèn com a entitat col·laboradora

Només has de demanar cita prèvia a empren@icab.cat i t’informarem.

  • Mentoring

En el mes d’octubre s’iniciarà la 2a edició del Mentoring que s’organitza junt amb el GAJ (Grup d’Advocats Joves), és una iniciativa on advocats i advocades amb experiència provada (mentors) tutelen sessions mensuals a joves col·legiats/des que comencen en l’exercici de la professió, mirant de trobar solucions als dubtes, necessitats o inquietuds que puguin tenir en el dia a dia. Les sessions es divideixen per àrees: Laboral, Família, Civil, Mercantil-Concursal, Administratiu, Penal i Internacional Privat.

També pretén proporcionar un sistema de networking, posant en contacte advocats i advocades de diferents generacions amb necessitats i problemàtiques diferents.

Per a més informació sobre el Mentoring, feu clic aquí.

  • Guies Bàsiques

A la pàgina web s’hi poden trobar les guies de normativa bàsica per conèixerles obligacions en l’exercici de la professió. En aquests moments hi ha publicades les guies de normativa bàsica de:

  • Tributació 
  • Laboral
  • Protecció de Dades
  • Blanqueig de Capitals
  • Prevenció de Riscos

 

  • Tallers Pràctics

En el procés d’acompanyament que l’ICAB fa als nous col·legiats i col·legiades en l’inici de la professió i com a complement de la Sessió d’Orientació Professional, s’organitzen mensualment uns tallers pràctics sobre les matèries que s’han detectat amb més necessitat d’informació. Aquests tallers són els següents:

  •  “Formes d’exercir l’advocacia” (col·labora el GAJ)
  • “Fiscalitat de l’advocat/da”
  • “Com gestionar un despatx d’advocats” (col·labora la Comissió de Prospectives Socioprofessionals)
  • “Les habilitats emocionals com a noves competències de l’advocat/da”
  • Visita guiada a la Ciutat de la Justícia.

Aquests tallers també estan oberts a altres col·legiats i col·legiades que els hi puguin interessar.

Contactes