Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Secció de Dret del Consum

Conclusions del I Congrés de Consum de l’Advocacia

23/04/2018
Per Vanesa Fernández Escudero (relatora). ICAB, 15 i 16 de març de 2018.
Conclusions del I Congrés de Consum de l’Advocacia

Els dies 15 i 16 de març de 2018, el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), a través de la Secció de Dret de Consum, i el Consell de l’Advocacia Catalana, van organitzar conjuntament el I Congrés de Consum de l’Advocacia.

La degana de l’ICAB, Mª Eugènia Gay, el president del CICAC, Julio Naveira, i el degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, Xavier Pons, van inaugurar el Congrés destacant la importància de l’esdeveniment per tal de facilitar als advocats i advocades la formació necessària per a la defensa dels drets dels consumidors, garantint seguretat, transparència i protecció de les seves accions.

La degana, per la seva part, va recordar i agrair “el paper dels advocats i jutges experts en la matèria, fent una tasca crucial per protegir el dret europeu i l’adaptació a aquest del nostre ordenament”. 

El president del CICAC va denominar l’esdeveniment “el Congrés de les sinergies en benefici d’un bé comú, amb dues funcions: la informació i la formació”. Finalment, el degà de Dret de la UB va celebrar que s’hagi donat una connexió que ha de ser constant i beneficiosa per a tots entre la Universitat i el món del Dret: “Cooperar entre les institucions és fonamental per avançar en una societat justa i democràtica”.

El Congrés es va celebrar coincidint amb el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors i va comptar amb una vintena d’experts participant en dotze taules de debat, entre ells, advocats, jutges, notaris, registradors, professors, representants de l’Administració i d’entitats dedicades al consum.

En les diferents ponències es van abordar qüestions de màxima actualitat, especialment pel que fa a les demandes relatives als serveis bàsics, com l’àmbit financer i aeri. Així mateix, es va tractar el compliment dels contractes de crèdit per béns immobles, els crèdits al consum, els retards de vols i pèrdua d’equipatges, els vicis ocults en les compravendes, el principi d’efectivitat de la jurisprudència comunitària i els contractes a distància.

A la segona jornada es va parlar de la Llei de la Segona Oportunitat, la mediació i l’arbitratge en el consum i l’obsolescència programada.

Durant el Congrés es va homenatjar els magistrats i magistrades que han plantejat qüestions prejudicials prèvies per defensar els drets dels consumidors, així com els advocats i advocades que els han instat.

*** Adjuntem (a peu de pàgina) les conclusions del Congrés, recollides per Vanesa Fernández Escudero, en qualitat de relatora.

Documents

Contactes

    • Departaments i Comissions de l'ICAB  
    Comissió Normativa
    c/ Mallorca, 283
    08037 Barcelona, Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5302