Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Agenda

Curs intensiu de Management per a Advocats 2018

Curs intensiu de Management per a Advocats 2018
  • Data inici: 22-03-2018
  • Data finalització: 19-07-2018
  • Lloc: Aula ICAB
  • Horari: Dijous, de 14 a 16 hores. Del 22 de març al 12 de juliol 2018
    Places exhaurides. Podeu enviar un e-mail a masters@icab.cat amb les vostres dades personals per si hi hagués alguna baixa.
Organitza: Departament de Formació ICAB

Per què fer aquest curs

El mercat legal està experimentant canvis a un ritme vertiginós. Si haguéssim d'assenyalar una època en què la professió d'advocat i els despatxos estan canviant, segurament seria la que ara estem vivint. I seguiran transformant-se de manera accelerada.

La irrupció de tecnologies com el machine learning, l'oferta creixent de prestadors alternatius de serveis jurídics, models de negoci assentats en la tecnologia, hàbits de compra i contractació diferent per part de les persones i empreses i la pressió sobre els honoraris, constitueixen algunes de les causes de la transformació accelerada i profunda de l'advocacia.

Davant d'aquest entorn incert i canviant, el present curs aporta un conjunt d'idees i eines de gestió que ajudaran els despatxos a adaptar-se, preparar-se per al futur, augmentar la seva competitivitat i obtenir avantatges dels canvis del mercat. Aprendran tècniques per millorar la seva visibilitat, augmentar la seva capacitat de generar negoci i rendibilitat i estratègies adequades de creixement.

Els que segueixin l'activitat complementària, tindran també l'oportunitat de conèixer de primera mà models de negoci i gestió innovadors de bufets internacionals.

El curs s'estructura en set mòduls que aborden els diferents àrees de gestió a un despatx d'advocats. Aquests mòduls es complementen amb tres classes magistrals (master class) impartides per ponents referents en els seus àmbits i per l'activitat complementària opcional.

Objectius

· Escollir l'estratègia més idònia per al despatx en funció del mercat
· Conèixer els principis i tàctiques de màrqueting per atreure i fidelitzar clients rendibles en un entorn competitiu
· Millorar la comunicació del despatx entenent l'entorn digital i les oportunitats que representa
· Disposar d'eines de control financer i de rendibilitat que ajudin en la presa de decisions
· Crear i mantenir equips qualificats alineats amb el projecte del despatx
· Aplicar tècniques d'innovació en el despatx per anticipar-se als canvis, guanyar eficiència i diferenciar-se al mercat

Destinataris

Advocats i socis que exerceixin en despatxos i que vulguin aprendre a gestionar la seva activitat de forma eficient i rendible en un entorn cada vegada més incert i competitiu.

MÒDUL I. Per què necessites una estratègia com a avantatge competitiu?

Sessions 1 i 2: Dies 22 de març i 5 d’abril 2018.
Ponents: Gemma Molar i Eugenia Navarro.

· Entorn i tendències
· Els diferents models de negoci en l'advocacia
· Elecció del posicionament estratègic
· Acords entre socis (partnership)
· Fusions, aliances i col·laboracions estratègiques: quan convé fer-les?
· El cost del servei jurídic: com fixar els honoraris
· Sistemes d'informació i gestió: com fer un quadre de comandament senzill

MÒDUL 2. Per a què serveix un pla de màrqueting i com impacta en la generació de clients?

Sessió 3: Dia 12 d'abril 2018.

Ponent: Eugenia Navarro

· Anàlisi cartera de clients / mercat
· El màrqueting mix en un despatx d'advocats
· Posicionament: selecció del mercat objectiu
· Concretar la proposta de valor: missatge diferenciador
· Estratègies de venda en un despatx d'advocats
· Com captar clients: el procés de venda en 4 fases
· La qualitat i la satisfacció del client: aconseguir més encàrrecs dels clients existents

MASTERCLASS I

Sessió 4: Dia 19 d'abril 2018.
Ponent: John Rigau.

· Què tenen en compte les empreses per contractar un despatx?
John Rigau. General Counsel Pepsico a Espanya

MÒDUL 2. Per a què serveix un pla de màrqueting i com impacta en la generació de clients?

Sessió 5: Dia 26 d'abril 2018.

Ponent: Jordi Estalella.

· Anàlisi cartera de clients / mercat
· El màrqueting mix en un despatx d'advocats
· Posicionament: selecció del mercat objectiu
· Concretar la proposta de valor: missatge diferenciador
· Estratègies de venda en un despatx d'advocats
· Com captar clients: el procés de venda en 4 fases
· La qualitat i la satisfacció del client: aconseguir més encàrrecs dels clients existents

MÒDUL 3. Com i què he de comunicar?

Sessions 6 i 7: Dies 3 i 10 de maig 2018.
Ponent: José Manuel Silva.

· Marca i reputació del despatx
· Crear i gestionar una marca personal / corporativa
· Publicitat: formats possibles
· Màrqueting de continguts: què és i què pot aconseguir-se
· Entorn digital vs entorn tradicional
· Xarxes socials: com poden fer-les servir els advocats
· Blocs i butlletins informatius (newsletters)
· Xarxa de contactes (networking): tècniques per ampliar les oportunitats de negoci
· Directoris: per a què serveixen i quan convé estar
· Vídeos: consells per a realitzar vídeos que funcionin
· Mitjans de comunicació

MÒDUL 4. Com liderar el meu projecte des del talent?

Sessió 8: Dia 17 de maig 2018.
Ponent: Javier Moreno.

· Lideratge i influència
· El palanquejament en una firma professional: quants professionals han de treballar en els assumptes
· Motivacions i gestió d'expectatives dels advocats
· Selecció de perfils professionals (captació del talent)
· Formació i carreres professionals (retenció del talent)
· Plans de retribució de socis i advocats
· Gestió i transmissió del coneixement

MASTERCLASS II

Sessió 9: Dia 24 de maig 2018.
Ponent: Pablo Gutiérrez-Jodra

Motivació i rendiment en una firma d'advocats
· Pablo Gutiérrez. Director de Recursos Humans de ONTIER

MÒDUL 4. Com liderar el meu projecte des del talent?

Sessió 10: Dia 31 de maig 2018.
Ponent: Javier Moreno.

· Lideratge i influència
· El palanquejament en una firma professional: quants professionals han de treballar en els assumptes
· Motivacions i gestió d'expectatives dels advocats
· Selecció de perfils professionals (captació del talent)
· Formació i carreres professionals (retenció del talent)
· Plans de retribució de socis i advocats
· Gestió i transmissió del coneixement

MÒDUL 5. Quines indicacions he d'utilitzar i mesurar per establir processos de millora?

Sessions 11 i 12: Dies 7 i 14 de juny 2018.
Ponent: Gemma Molar

· El despatx com a empresa. Com mesurem la rendibilitat?
· Palanques que permeten millorar la rendibilitat d'un despatx
· AFA s
· Control del treball en curs i facturat
· Com es reflecteixen els diferents models de negoci en els estats financers
· Sistema de gestió interna. Indicadors a tenir en compte

MÒDUL 6. Què necessites per ser més eficient?

Sessions 13 i 14: Dies 21 i 28 de juny de 2018.
Ponent: Eva Bruch i Jordi Estalella.

· Gestió de projectes: Legal Project Management
· Metodologies àgils: aconseguir més per menys amb SCRUM
· Direcció de reunions
· Gestió del temps: aprendre a prioritzar i delegar
· Tecnologia bàsica per a la gestió de projectes
· Productivitat i eficiència

MÒDUL 7. Per què apostar per la innovació i la tecnologia?

Sessions 15 i 16: Dies 5 i 12 de juliol 2018.
Ponents: Jordi Estalella i Eva Bruch.

· Canvis i tendències en el sector legal: reptes i oportunitats
· Com llançar nous serveis i àrees de pràctica rendibles
· Metodologies de pensament creatiu i desenvolupament de client: Design Thinking i Lean Startup
· La tecnologia com a palanca d'innovació
· Transformació digital del despatx: els passos essencials
· Gestió de la innovació en un despatx de qualsevol mida

MASTERCLASS III

Sessió 17: Dia 19 de juliol 2018.
Ponent: Martí Manent.

· Crear una startup tecnològica en el sector legal
Martí Manent, CEO d'elabogado.com

Material

Es lliurarà als assistents les presentacions projectades durant el curs i material didàctic necessari per a l'aprofitament de les sessions.

Activitat complementària

Network internacional (mòdul independent)

Aquest mòdul inclou opcional:

1. Sessió de formació de 2,5 hores sobre internacionalització de despatxos.
2. Sessió de presentació 2,5 hores de materials per a contactes a despatxos.
3. Viatge a Londres de 2 dies per visitar 4 despatxos.

Ponents

· Jordi Estalella. Advocat i especialista en tècniques d'innovació

· Eva Bruch. Advocada i especialista en innovació.

· Eugenia Navarro. Consultora d'estratègia i màrqueting juridic.

· Yvonne Pavía. Advocada i Diputada de l’ICAB.

· Javier Moreno. Advocat

· José Manuel Silva. Advocat i periodista

· Gemma Molar. Gerent.

Formalització Inscripció:

- Indicar-nos les dades que desitja constin a la factura (una vegada emesa no es podrà modificar)
- Abonament de l’import al número de compte de l’ICAB: IBAN:ES5931910500084579155328 (Nueva Caja Rural de Aragón SOC. COOP-Bantierra, anteriorment Caixa d’Advocats), per visa presencialment al Centre de Formació Icab, o per telèfon al 93 496 18 80 i 93 601 12 12  (targeta de crèdit o de dèbit).

* Preguem ens envieu el comprovant de la transferència a l'e-mail masters@icab.cat

PREU:
DescripcióImportImport amb descompte*
Col·legiats ICAB col·legiats menys de 3 anys 165,00€ 148,50€
DescripcióImportImport amb descompte*
Persones Associades 165,00€ 148,50€
DescripcióImportImport amb descompte*
Col·legiats ICAB col·legiats menys de 5 anys 250,00€ 225,00€
DescripcióImportImport amb descompte*
Col·legiats ICAB col·legiats 400,00€ 360,00€
DescripcióImport
No Col·legiats ICAB 700,00€

(*) Els col·legiats/des que tinguin contractat el Servei de formació i documentació tindran un descompte del 10% sobre el preu que s’aplicarà automàticament en el moment de formalitzar-se la reserva.

Documents

Contactes