Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Agenda

Curs de formació i certificació de delegats de protecció de dades 2017

Curs de formació i certificació de delegats de protecció de dades 2017
  • Data inici: 23-01-2017
  • Data finalització: 27-02-2017
  • Lloc: ICAB
  • Horari: Dilluns i dimecres, de 18 a 21 hores
    Places exhaurides. Podeu enviar un e-mail a masters@icab.cat amb les vostres dades personals per si hi hagués alguna baixa.
Curs de formació i certificació de delegats de protecció de dades 2017.

PROGRAMA CAMPUS-ICAB DE FORMACIÓ I CERTIFICACIÓ DE DELEGATS DE PROTECCIÓ DE DADES

11 sessions de 3 hores - 33 HORES - INICI: GENER 2017 (DILLUNS I DIMECRES)
El Programa de formació i certificació de delegats de protecció de dades es basa en que el Reglament General Europeu sobre Protecció de Dades obliga el responsable i l'encarregat del tractament a designar un delegat de protecció de dades quan el tractament el porti a terme una autoritat o organisme públic, les activitats principals del responsable o de l'encarregat consisteixin en operacions de tractament que, per raó de la seva naturalesa, abast i / o fins, requereixin una observació habitual i sistemàtica d'interessats a gran escala, o les activitats principals del responsable o del encarregat consisteixin en el tractament a gran escala de categories especials de dades personals.
I a més pot ser una important oportunitat per als advocats, ja que el RGPDUE preveu que el delegat de protecció de dades serà designat atenent les seves qualitats professionals i, en particular, als seus coneixements especialitzats del Dret i la pràctica en matèria de protecció de dades .


Sessió 1. Reglament europeu de protecció de dades: fonaments
1. Principals definicions i conceptes.
2. Actors i rols en l'àmbit de la protecció de dades.
3. Principis relatius al tractament de dades personals.
4. El DPO. Aptituds i habilitats.
5. Règim sancionador.

Sessió 2. Reglament europeu de protecció de dades: licitud del tractament de dades personals.
1. Condicions per a la licitud del tractament. El consentiment i altres bases legítimes per a la licitud del tractament.
2. Licitud per al tractament de categories especials de dades i de dades relatives a condemnes i infraccions penals o mesures de seguretat connexes.
3. Tractament de dades de menors.
4. Especial referència a l'interès legítim.

Sessió 3. Reglament europeu de protecció de dades: el model de compliment normatiu (I)
1. Responsabilitats del responsable i encarregat del tractament: transparència, autoregulació i rendició de comptes.
2. Obligacions generals i específiques (especial referència a la privadesa des del disseny i al registre d'activitats de tractament).
3. Obligacions de seguretat (especial referència a la notificació i comunicació de violacions de seguretat).
4. Codis de conducta i mecanismes de certificació.
5. Sinergies entre el RGPDUE i els programes de compliment legal (Compliance).
 

Sessió 4. Reglament europeu de protecció de dades: el model de compliment normatiu (II)
1. Relacions entre responsable i encarregat. Elecció pel responsable d'un encarregat del tractament. Contracte individual o clàusules contractuals tipus.
2. Drets de l'interessat. L'aplicació del principi de transparència
3. Dret a la Informació en l'obtenció de dades i dret d'accés
4. Drets de rectificació, de supressió / dret a l'oblit (esborrat de dades), de limitació del tractament i de portabilitat de dades.
5. Dret d'oposició i decisions individuals automatitzades
6. Procediments d'exercici de drets

Sessió 5. Marc normatiu del DPO al RGPDUE (I)
1. Configuració del paper de l'DPO al RGPDUE: exigència vs conveniència
2. Distinció de figures afins
3. Supòsits especials de nomenament. Requisits per a la designació del DPO
4. Qualificació requerida i perfil del DPO
5. Característiques del DPO. Especial referència a la independència

Sessió 6. Funcions del DPO (II)
1. Sensibilització, informació i assessorament al responsable / encarregat del tractament.
2. Supervisió del compliment.
3. Sistema de documentació de la seva activitat.
4. Assessorament respecte de l'avaluació d'impacte. Evacuació de consultes prèvies.
5. Desenvolupament d'habilitats de cooperació amb les autoritats de control i com a punt de contacte. Procediments.
6. Que ha de saber un DPO per relacionar-se amb les àrees de sistemes d'informació, legal, de compliment legal (Compliance), seguretat de la informació, màrqueting, recursos humans i amb la direcció de l'organització.

Sessió 7. Règim del DPO: drets, obligacions i normes professionals (III)
1. El DPO intern. Interactuació amb la resta de l'organització.
2. Compatibilitat del DPO amb altres funcions assignades a l'empresa
3. Obligacions i drets del DPO enfront del seu ocupador
4. El DPO extern. Interactuació amb la resta de l'organització.
5. Obligacions i drets del DPO enfront de qui fa l'encàrrec

Sessió 8. Estudi i anàlisi d'un cas pràctic (I)
Realització d'una pràctica d'una avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades personals i consulta prèvia a l'autoritat de control.

Sessió 9. Estudi i anàlisi d'un cas pràctic (II)
Gestió d'una crisi. Actuació del Delegat de Protecció de Dades davant la manifestació d'un problema de compliment del reglament.

Sessió 10. Estudi i anàlisi d'un cas pràctic (III)
Règim de transferències de dades personals a tercers països o organitzacions internacionals en la pràctica. Anàlisi de procediments. Redacció de clàusules contractuals, de BCR ...

Sessió 11. Estudi i anàlisi d'un cas pràctic (IV)
Seguretat orientada al risc: aplicació de garanties tècnic-organitzatives per a la protecció de les dades personals. Sistemes d'identificació i avaluació de riscos relatius al tractament.


PROFESSORAT
Professors del Màster en Dret de la Societat de la Informació (AAULETEC) i Membres experts de la Unió Europea.

Per tal d'Obtenir el Títol és necessari el 80% d'Assistència a classe i superar el sistema d'Avaluació establert: test Objectiu de 50 preguntes + 1 prova pràctica.

 


PROFESSORAT
Professores del Màster en Dret de la Societat de la Informació (AAULETEC) i membres experts de la Unió Europea.

Per tal d’obtenir el Títol és necessari el 80% d’assistència a classe i superar el sistema d'avaluació establert: test objectiu de 50 preguntes + una prova pràctica.

 

Per tal d'Obtenir el títol és necessari el 80% d'assistència a classe i superar el sistema d'avaluació establert.

Podeu abonar l’import al número de compte de l’ICAB: IBAN:ES5931910500084579155328 (Nueva Caja Rural de Aragón SOC. COOP-Bantierra, anteriorment Caixa d’Advocats), per VISA presencialment al Centre de Formació ICAB, o per telèfon al 93 496 18 80 i 93 601 12 12  (targeta de crèdit o de dèbit).
* Preguem ens envieu el comprovant de la transferència a l'e-mail masters@icab.cat

PREU:
DescripcióImportImport amb descompte*
Col·legiats ICAB col·legiats menys de 3 anys 327,45€ 294,71€
DescripcióImportImport amb descompte*
Col·legiats ICAB col·legiats mes de 3 anys 360,75€ 324,68€
DescripcióImport
Col·legiats Altres Col·legis 390,00€
DescripcióImport
No Col·legiats ICAB 450,00€

(*) Els col·legiats/des que tinguin contractat el Servei de formació i documentació tindran un descompte del 10% sobre el preu que s’aplicarà automàticament en el moment de formalitzar-se la reserva.

Contactes

    • Altres telèfons ICAB 
    Secretaria Tècnica cAmpus ICAB / Màsters
    Mallorca, 283 / Mallorca, 281 (Centre de Formació)
    08037 Barcelona , Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5334 F. 93 215 04 29 E. campus@icab.cat E. masters@icab.cat