Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Agenda

Programa Desenvolupament per Directives. Dones en Consell d'Administració 2019

Programa Desenvolupament per Directives. Dones en Consell d'Administració 2019
  • Data inici: 21-10-2019
  • Data finalització: 24-02-2020
  • Lloc: Aules ICAB
  • Horari: Dilluns i dimecres, de 14 a 16 hores
Programa de Desenvolupament per a Directives. Dones en Consell d'Administració 2019

Direcció:

Mª Eugènia Gay, Degana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i vicepresidenta del Consell General de l'Advocacia Espanyola

Coordinació:

Yvonne Pavia i Cristina Vallejo, Diputades de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

Comitè científic:

Susana Cano. Advocada i Compliance Officer. Grup Romeu.
Paula Fernández-Ochoa. Sòcia de + MoreThanLaw i VivircorRiendo. Especialista en entorns d'alta competició.
Natàlia Martí. Advocada i Sòcia Departament Mercantil Roca Junyent.
Eugenia Navarro. Enginyer Químic i consultora d'estratègia i màrqueting jurídic.
Jaime Ozores. Managing Partner. Odgers Berndtson.

Professorat:

•    Susana Cano. Advocada i Compliance Officer. Grup Romeu.
•    Gemma Calvet i Barot. Directora de la Agència de Transparència de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. 
•    Nacho Algás. Soci Director BDO
•    Paula Fernández-Ochoa. Sòcia de + MoreThanLaw i VivircorRiendo. Especialista en entorns d'alta competició.
•    Silvia Forés Sabater. Presidenta del Foro de RRHH de Foment del Treball.
•    Carlos Grau. Director general de la Mobile World Capital Barcelona.
•    Natàlia Martí. Advocada i Sòcia Departament Mercantil Roca Junyent.
•    Eugenia Navarro. Enginyer Químic i consultora d'estratègia i màrqueting jurídic.
•    Jaime Ozores. Managing Partner. Odgers Berndtson
•    Isabela Pérez. Secretaria General i del Consell de Coca Cola Iberian Partners.
•    Miquel Roca Junyent. President d' Honor de Roca Junyent, conseller de ACS, Conseller d' Endesa, Secretari del Consell de Banc Sabadell, Abertis i Agbar.
•    Arancha Ruiz. Headhunter.
•    María Segimon de Manzanos. Advocada. Consellera d' empreses i Diputada de la Junta de Govern del Ilustre Colegio de Abogados de Madrid. 
•    Jose Manuel Silva. Advocat i periodista
•    Ewa Widlak. Consultora d' igualtat de gènere en empreses e institucions, experta en comunicació estratègica. 


Durada: Del 21 d'octubre 2019 al 24 de febrer 2020

Dilluns i dimecres, de 14 a 16 hores.
Aules: (Centre de formació ICAB, C / Mallorca, 281)
Modalitat: Presencial. 60 hores. 30 sessions de 2 hores cadascuna.
Sistema d'avaluació: 80% d'assistència.


OBJECTIUS:

Formació adreçada a advocades que vulguin formar part d'un Consell d'Administració amb èxit.
Si acudim a les xifres actuals de presència de les dones en càrrecs directius no complim els objectius de la UE que fa al 30% de presència en el 2020.
En companyies liderades per dones, la diversitat del consell és més gran. Quan una dona ocupa el càrrec de presidenta del consell o de CEO de la companyia, el nombre de dones en el consell d'administració augmenta, amb una diferència al voltant d'un 10% respecte a les companyies liderades per homes.
Si treballem en el camí del lideratge femení, amb la deguda formació, és possible augmentar aquest%.


COMPETÈNCIES

• Sensibilitat intercultural.
• Internacionalitat.
• Coneixement de mercat i marques.
• Indústries.
• Finances.
• Recursos humans.
• Gestió del risc.
• Lideratge.
• Diversitat: orígens, cultures i idiosincràsia.
• Col·laboració: És essencial per arribar a acords per la via del consens i per poder integrar-se efectivament en una estructura de comitès.
• Orientació a resultats: Es manifesta en la capacitat de treballar amb informació complexa, transformar-la en rellevant i traduir-la després a un llenguatge comú pràctic, que serveixi per a la presa de decisió efectiva; i l'orientació estratègica, entesa com la capacitat d'anticipar i adaptar-se als riscos i a les oportunitats de negoci.
• Posseir bones maneres, empatia i bona química humana per facilitar l'escolta i el desig de participar en decisions constructives, igual que també ha de tenir respecte pels altres.
• Experiència rellevant i saber prendre decisions.
• Compromís per a l'empresa i el seu futur.
• Clara dimensió ètica, maduresa i responsabilitat.
• Integritat. És a dir, ser coherent en el dir i obrar.
• Coneixement de les responsabilitats i obligacions de l'exercici del càrrec de Conseller.
• Coneixement de les estructures de govern i gestió de la Societat.
• Capacitat d'exposició clara i constructiva de les opinions
• Benestar, equilibri personal i professional


PROGRAMA:

BLOC MARCA PERSONAL.  (2 sessions)


BLOC JURÍDIC LEGAL (6 sessions)

Un Consell responsable
 
Composició i organització del Consell d'Administració i els seus òrgans delegats.

Drets, deures i responsabilitats del Consell:

Responsabilitat civil.
Responsabilitat fiscal.
Responsabilitat penal
 
- Part teòrica i part pràctica.


El Bon Govern Corporatiu

Què entenem per govern corporatiu? i ¿per direcció general?
Transparència i bon govern.
 

La responsabilitat penal de la persona jurídica.
La importància del Corporate Compliance.

Composició qualitativa del Consell

Classes de consellers:

Dominicals
Executius
Independents (el conseller coordinador)
Altres

Adaptació del Consell a la tipologia de societats
 
Part teòrica i part pràctica.


Dones en Consells d'Administració.

Aportació de les conselleres al Consell d'Administració.
Enfocament i importància de la Llei d'Igualtat en els consells d'Administració.
Anàlisi de la nova Directiva Reding.

Instàncies de gestió en l'empresa.

La Junta General.
Òrgans d'administració / consell d'administració.
Comissions.
President.
Conseller Delegat.
Director General.
 
Part teòrica i pràctica:

Avaluació del Consell.
¿Perquè avaluar al consell?
Transparència

Què s'avalua?
Quin abast té?
Com es fa?
Quan es porta a terme l'avaluació dels Consells ?.

BLOC MARCA PERSONAL. DESENVOLUPAMENT (3 sessions)

BLOC FINANCER (3 sessions)

Estats financers

Responsabilitat dels consellers
Elements clau d'un estat financer on és el risc?
Quines preguntes cal fer al management?

Comissió d'auditoria

Funcions de la comissió d'auditoria
Els informes d'auditoria i la relació amb els auditors externs
Fets rellevants
Quines preguntes cal fer al management?

Operacions estratègiques de la companyia

Mètodes de valoració d'empreses
Criteris de valoració d'operacions estratègiques, què tenir en compte des d'un punt financer (M & A, desinversió, aliança d'empreses o desinversió)
Quines preguntes cal fer al management?


TRANSFORMACIÓ DIGITAL (2 sessions)


ESTRATÈGIA I MÀRQUETING (2 sessions)

INTERNACIONALITZACIÓ (1 sessió)

IGUALTAT DE GÈNERE (1 sessió)

TALLER PRÀCTIC

Cas Pràctic: Com es desenvolupa un Consell d'Administració?
Convocatòria del Consell d'Administració.
Agenda del Consell.
Procés de presa de decisió: consell d'administració: Basat en un supòsit pràctic:
Debat.
Deliberació.
Presa de decisió.
Gestió de Conflictes.

FORMACIÓ DE PORTAVEUS (2 sessions)

TALLER DE NEGOCIACIÓ (1 sessió)

BLOC MARCA PERSONAL. TANCAMENT (2 sessions)

ROLE PLAY (2 sessions)


* Per tal d’obtenir el Títol d’Especialista en el Màster és necessari el 80% d’assistència a classe.

El programa, dates, i professorat està subjecte a possibles canvis. L’ICAB es reserva el dret de cancel·lar el programa si considera que no es compleixen amb els requisits necessaris per a l’èxit del mateix.
 
Cancel·lació: En cas d'anul·lacions, es tindrà dret al reembors del total satisfet sempre que se sol·liciti per escrit amb una antelació de 15 dies naturals abans del començament del Màster.

Criteris d'Admissió:

* Per poder accedir al programa és necessari acreditar 10 anys d'experiència professional (Adjuntar currículum).

Les cancel·lacions realitzades una vegada iniciat el curs no tindran dret a cap devolució.

Tràmits Inscripció:
- Indicar-nos les dades que desitgeu constin a la factura (una vegada emesa no es podrà modificar) i un número de compte per a les quotes domiciliades.
- Enviar-nos un breu currículum vitae

-  Possibilitat de pagament en tres quotes. (primera quota pagament transferencia o visa). Els seguents dos pagaments domiciliats.



 
Número de compte de l' ICAB: IBAN: ES30-3183-0803-1620-0007-4928 (ARQUIA), per visa, o per telèfon al 93 496 18 80 i 93 601 12 12 (targeta de crèdit o de dèbit).
* Preguem ens envieu el comprovant de la transferencia al e.mail masters@icab.cat o al número de fax: 93 487 16 49 
 

Contactes