Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar
Notícies › Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: La Secció de Dret de la Infància i Adolescència de l’ICAB reclama més recursos perquè les escoles comptin amb “vetlladors”, figura que recull la llei.

13/12/2016
La Secció de Dret de la Infància i Adolescència del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona reclama més recursos per fer valer els drets dels nens, nenes i adolescents amb discapacitats.
NOTA DE PREMSA: La Secció de Dret de la Infància i Adolescència de l’ICAB reclama més recursos perquè les escoles comptin amb “vetlladors”, figura que recull la llei.

Barcelona 13/12/2016.  En aquest sentit, Rosa Maria Barberà, vicedegana de l’ICAB, ha recordat que “els infants amb discapacitat han de gaudir plenament de tots els drets i llibertats fonamentals, gaudint en igualtat de condicions que els altres nenes, nenes i adolescents, fet que està recollit en la convenció de les Nacions Unides per defensar els drets de les persones discapacitades”.

L’educació és un factor clau en l’evolució dels infants. Per aquest motiu, Xavier Puigdollers, president de la secció  de Dret de la Infància i Adolescència del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, ha reclamant “la necessitat que les escoles puguin comptar amb ‘suports de qualitat’ per als nens, nenes i adolescents que pateixen alguna discapacitat, tal com estableix la llei” i ha afirmat que “si s’aconseguís l’escola inclusiva seria un gran pas endavant”.
Aquesta ha estat una de les principals reivindicacions que han tingut lloc avui al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona en el marc de l’acte institucional realitzat per commemorar el 10è aniversari de la signatura de la Convenció de les Nacions Unides en defensa de les persones discapacitades.

En aquest acte commemoratiu i reivindicatiu hi ha participat la vicedegana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Rosa Maria Barberà, el president de la Secció de Dret de la Infància i Adolescència, Xavier Puigdollers, la mestra, logopeda i coordinadora del Centre  de Suport a l'Escola Inclusiva del Centre CEE ASPASIM, Núria Capellas, i Sònia Fabra, responsable jurídica de DINCAT, entitat que agrupa més de 300 entitats sense ànim de lucre que defensen els drets i donen serveis a les persones amb discapacitat intel·lectual.

Des de DINCAT, Sònia Fabra, ha destacat que a Catalunya les dades corresponents al 2015 indiquen que hi ha 13.029 persones que tenen reconeguda una discapacitat intel·lectual, amb edat de 0 a 15 anys, és a dir, es tracta d’un percentatge del 24,52% . Mentre que  de 16 a 19 anys tenen la discapacitat intel·lectual reconeguda 4.448 persones. I ha afegit “aquestes persones són ciutadans de ple dret i tots nosaltres tenim l’obligació de defensar i lluitar perquè siguin respectats els seus drets”.

La coordinadora del Centre  de Suport a l'Escola Inclusiva del Centre CEE ASPASIM ha destacat que la convenció de les Nacions Unides sobre les persones discapacitades parla d’inclusió en centres d’educació dels infants discapacitats. Capella ha afirmat que a Catalunya durant el curs 2014-2015  un 61% dels infants discapacitats estaven en centres d’educació ordinària i un 39% en centres d’educació especial.  En canvi, si es tenen  en compte  les dades de matriculació dels darrers 4 anys s’observa com han augmentat i arriben als 1.000 nens i nenes matriculats en centres d’educació especial.

Capellas ha destacat que  malgrat els progressos que s’han fet a l’escola inclusiva (on l’alumne ha d’aprendre a l’aula, amb els seus companys discapacitats o no, i tots a la mateixa escola) s’ha de continuar treballant per facilitar a totes les escoles les pautes per ser capaces de garantir l’aprenentatge de tot alumne en base a les seves capacitats i potencialitats, és a dir, per ser inclusives.

Capellas també ha explicat que el ‘Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema inclusiu’ reconeix la reconversió dels centres d’Educació especial en centres de recursos a l'escola ordinària i això és un pas endavant per garantir suports de qualitat a aquest tipus d’escola”.
 Per finalitzar l’acte reivindicatiu, tant els  ponents com els assistents a l’acte han deixat l’empremta de les seves mans amb pintura de diversos colors com a mostra de suport i defensa dels drets dels nens amb discapacitat.

Nota d’aclariment
El comunicat de premsa que acabeu de rebre per part de la Secció de Dret de la Infància i Adolescència és una nota elaborada i tramesa als mitjans per part d’aquesta Secció del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Les Seccions i Comissions de l’ICAB promouen el debat jurídic i fomenten la participació de les persones col·legiades en els diferents àmbits d’interès professional. Tanmateix les actuacions o opinions que defensen no representen necessàriament l’opinió de la Junta de Govern d’aquesta corporació.

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona és la veu oficial d’aquesta corporació i es manifesta a través de la seva Junta de Govern

Secció de la Infància i Adolescència de l’ICAB


El Secció de Dret de la Infància i Adolescència del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona té com a objectiu conscienciar la societat dels drets i deures dels infants -perquè són el futur de la nostra societat-, formar els advocats/des interessats en la causa i actuar davant qualsevol situació denunciable.

Contactes

    • Departaments i Comissions de l'ICAB  
    Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic)
    Mallorca, 283
    08037 Barcelona , Barcelona - España

    T. 93 601 12 12 - EXT. 5310 F. 93 487 19 38 E. premsa@icab.cat