Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació, així com cookies de complement de xarxes socials. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

Tancar

Informació general

  • NECESSITO UN ADVOCAT / UNA ADVOCADA

Un advocat/da és aquella persona incorporada al Col·legi de l'Advocacia corresponent en qualitat d'exercent. Exerceixen llur activitat amb llibertat i independència, servint l'interès dels destinataris i de la societat d'acord amb la capacitat i l'habilitat que determina la bona pràctica professional i acomplint les normes corresponents.

 

  • QUÈ POT SOLUCIONAR UN ADVOCAT / UNA ADVOCADA?

Els advocats i advocades estan habilitats per exercir en exclusiva les activitats professionals de direcció i defensa de les parts en tota mena de processos, com també l'assessorament i el consell jurídics.

 

  • QUAN ÉS NECESSARI RECÓRRER A UN ADVOCAT O A UNA ADVOCADA?

En tots aquells casos en què tingui un dubte jurídic i precisi d'orientació. La intervenció a temps d'un advocat o una advocada pot evitar un plet o un conflicte posterior.

 

  • QUINS DRETS TINC DAVANT D'UN ADVOCAT O UNA ADVOCADA?

1.- Dret d'informació. Les advocades i els advocats hauran de mantenir informat al seu client de les següents circumstàncies:

a) De les possibles causes que puguin limitar o condicionar la seva actuació

b) De la seva col·legiació, número de col·legiat o col·legiada i del compliment del deure d'assegurança de responsabilitat civil professional

c) De la seva opinió tècnica sobre l'encàrrec i les possibles possibilitats del mateix, així com dels costos i despeses previsibles

d) De les actuacions i resultats que es vagin produint

e) Del cost previsible de la intervenció de la seva advocada i del seu advocat, podent obtenir pressupost previ, a pactar per escrit els honoraris de l'encàrrec, a obtenir minuta detallada dels serveis professionals prestats i a la correcta liquidació de les quantitats lliurades a compte.

2.- Dret a una prestació professional. En el desenvolupament de les seves funcions, les advocades i els advocats s'ajustaran a les exigències tècniques, deontològiques i de bones pràctiques ajustades a la tutela jurídica de cada assumpte, i realitzaran diligentment totes aquelles activitats que els imposi la defensa de l'afer confiat, evitant que els actes legítims de renúncia a l'encàrrec o substitució de lletrat per vènia puguin provocar indefensió.

3.-  Dret a la reclamació per deficient prestació dels serveis professionals. L'usuari té dret a reclamar pels possibles perjudicis ocasionats per una mala prestació dels serveis professionals o per un incorrecte comportament ètic del professional contractat, bé davant de la jurisdicció ordinària, bé davant el Col·legi professional, sent compatibles les dues actuacions.

Per realitzar una reclamació davant del Col·legi, accedir a RECLAMACIONS.

 

  • COM PUC CONTACTAR AMB UN ADVOCAT O ADVOCADA?
  1. Advocat o advocada de lliure designació, CONSULTI EL CERCADOR
  2. Advocat o advocada amb el benefici de justícia gratuïta. SOL·LICITUD
  3. Advocat o advocada del servei Pro-Bono, Responsabilitat Social de l'Advocacia (per motiu de malaltia, d’exclusió social o altres causes) MÉS INFORMACIÓ

Contactes

    • Departaments i Comissions de l'ICAB  
    Servei de tramitació de Justícia Gratuïta (SERTRA)
    Ciutat de la Justícia, Edifici D - Avda. Carrilet, 3, planta primera
    Hospitalet de Llobregat, Barcelona - España

    T. 93 432 90 09 T. 93 432 90 08 F. 93 296 62 59 E. sertra@icab.cat